قانون تغییر ساختار اداری حوزه راه در
استان سمنان اجرا شود
سمنان- ایرنا- نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون تغییر ساختار ادارات کل راه و ترابری و مسکن و شهرسازی، همانند سایر استان ها، در سمنان نیز اجرایی شود.
به گزارش ایرنا، احمد همتی روز جمعه در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، افزود: در اجرای قانون تغییر ساختار اداره کل های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی، سمنان در مقایسه با سایر استانها تافته جدا بافته نیست و باید قانون ملاک عمل باشد و این دو اداره کل هر چه زودتر به یکدیگر متصل شوند و به مرکز استان انتقال یابند.
همتی افزود: شخص رئیس جمهور موافق اجرای طرح ایجاد اداره کل راه و شهرسازی و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای است و امضایی برای شکل گیری اداره کل واحد و متمرکز در مرکز استان داشتند و از دکتر روحانی می خواهیم حداقل با تاکید خودشان پایبند باشند.
نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث تقسیمات کشور و قانون خدمات کشوری هم به این موضوع تاکید شده و البته بعد از اجرای قانون سازکاری اتخاذ می شود تا کسی متضرر نشود اما در اصل باید قانون اجرا شود.
همتی ادامه داد: در بحث مسکن استان سمنان دچار ضعف هایی هستیم و در زمان حاضر به دلیل اجرا نشدن قانون، حداقل باید معاونت بازآفرینی شهری در مرکز استان ایجاد شود تا بتوان ساز و کاری برای چالش های موجود اقدام کرد.
نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در چند سال گذشته، سمنان به عنوان چهار راه طلایی کشور در حد شعار بود که با تلاش مسوولان استانی و وزارت راه و شهرسازی این مهم اکنون در این منطقه محقق می شود.
وی خاطرنشان کرد: طرح های بسیار مهم و قابل توجهی مانند، حرم تا حرم و جاده سمنان- فیروزکوه در حالت ساخت است که تکمیل آن می تواند به توسعه روز افزون استان بیافزاید.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: تعریض جاده نظامی و تکمیل محور دامغان- معلمان و همچنین شاهرود- آزادشهر و گرمسار- سمین دشت- فیروزکوه می تواند نقش غیر قابل انکاری در رونق اقتصادی در استان داشته باشد.
نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث تعریض و نوسازی جاده های روستایی و شهری در استان دچار نواقصی هستیم که از وزارت راه و شهرسازی می خواهیم با اتخاذ تدابیر راهبری برای رفع این چالش اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: برقی شدن قطار شرق به غرب کشور از طرح های مطلوبی برای رونق اقتصادی در استان خواهد بود و از مسوولان امر برای اجرای این طرح اقدام کنند.
همتی گفت: فرودگاه سمنان در چند سال گذشته از نظر تعدادی افراد مدنظر نبود و برای این طرح به واسطه نزدیکی به تهران اهمیتی قائل نبودند اما اکنون این طرح می تواند به عنوان فرودگاه معین پایتخت در حوادث غیرمترقبه و در سرریز جمعیت تهران به استان سمنان بسیار تاثیر گذار باشد.
همتی ادامه داد: در چند وقت اخیر پنج هواپیما به کشور تحویل شد که وزارت راه و شهرسازی می تواند این هواپیماها را برای سمنان استفاده کند.
نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان در حال ساخت مهدیشهر اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که وزارت راه و شهرسازی به عنوان متصدی اجرای این طرح در تکمیل آن تلاش کند و قرار بود تا پایان سال 96 برای تجهیز آن اقدام شود که تاکنون این اقدام نیفتاده است.
وی با اشاره به دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید، گفت: جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در وزارت راه و شهرسازی با وجود مشکلات فراوانی که در این مسیر وجود دارد قابل توجه و بی نظیر است.
نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: دکتر آخوندی از وزیران خدمتگزار و موفق در دولت دوازدهم هستند که باید عملکرد مثبت ایشان تا پایان این دولت ادامه یابد.
جابجایی بیش از 3 میلیون و پانصد تن کالا از استان سمنان در 4 ماهه اول سالجاری
تاریخ انتشار: 1397/05/10
روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای
1397/05/09
در پنجمین جلسه کارگروه ارزیابی و برآورد و نرخ تن – کیلومتر حمل و نقل جادهای کالا، با حضور مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و نماینده کانون سراسری انجمنهای صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور، روش محاسبه تن کیلومتر نهایی شد.
به گزارش روابطعمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، مالک نخعی نماینده کانون سراسری انجمنهای صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور، در حاشیه این جلسه با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر اقلام هزینهای انواع کشنده کاملاً بررسیشده و برآورد نرخ پایه اولیه تن کیلومتر برای انواع کشنده بهدستآمده است و عدد نهایی پیداشده است و ظرف چند ماه آینده عدد دقیق تن کیلومتر در سیستم بارنامه نویسی وارد میشود.
مالک نخعی کامیوندار و عضو فعال حملونقل افزود : از آنجاییکه فراوانی بارنامه در مسیر تهران-بندرعباس زیاد بوده است محور پایلوت مورد اجرای این طرح هم بندرعباس- تهران قرار گرفته است.
وی ادامه داد: نکته مهم این است که عدد بهدستآمده عدد پایه است و عوارض دولتی و سایر ملزومات به آن اضافه میشود و بسته به نوع مسیر و شرکت حملونقلی شرایط فرق دارد.
مالک نخعی اظهار داشت: کارگروه عدد نهایی تن کیلومتر را چند ماه آینده اعلام میکند چرا که عجله در اعلام عدد نهایی تن کیلومتر ممکن است جبههگیری صاحب کالا و ضرر کامیوندار را در برداشته باشد و بنابراین: قرار شده 8 کلاس بارگیری در نظر گرفته شود که دو کلاس مربوط به کشنده و 6 کلاس بارکش است. بر این اساس عدد پایه برای کرایه خالص کامیون در نظر گرفته میشود و فرض بر این است که این عدد پایه برای مسیری مسطح در آبوهوای مناسب است و محموله مواد خطرناک نیست و همهچیز در سطح پایین در نظر گرفتهشده است و بعد به آن ضریب میخورد.
وی گفت: موضوعی که هنوز درباره آن به نتیجه نرسیدهایم مسیرهای یکسر خالی و یا دو سر بار است که تحت این شرایط میخواهیم تن کیلومتر واقعی را بسنجیم. ما میخواهیم به شرایطی برسیم که صاحب کالا متوجه شود حقوق راننده را تاکنون پرداخت نمیکرده و حالا میخواهد این هزینه را درست و واقعی بپردازد.
نخعی ادامه داد: در بخش بررسیهای علمی که قرار است کرایه کالیبره شود و بر اساس معادلات و فرمول به آن برسیم به نتایج ارزشمندی رسیدیم و با موافقت سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای ظرف چند ماه آینده عدد دقیق تن کیلومتر در سیستم بارنامهنویسی وارد میشود و دیگر هیچ شرکتی نمیتواند از این عدد تخلف کند و پایینتر بیاید.
وی تأکید کرد: کلیت قضیه این است که اکنون تن کیلومتر کشنده کاملاً تعیینشده است و از آنجاییکه تن کیلومتر قرار است به تفکیک کلاس باری تا 8 کلاس تعیین شود و عددهای متفاوتی داشته باشد، کار ادامه دارد.
این فعال حملونقلی بابیان اینکه طرح موضوع تن کیلومتر توقع ایجاد کرده و رانندگان میخواهند هر چه زودتر به این نتیجه برسند، گفت: اکنون جامعه کامیونداران و جامعه دولتی به این نتیجه رسیدهاند که باید به یک فرمول اساسی برسیم که نرخ تمامشده حمل واقعی باشد اما پیدا کردن عدد واقعی هزینهها و درآمدها کار راحتی نیست و تا همین الان بر مبنای عرضه و تقاضا و تخمین بوده است.
نخعی درخصوص نحوة اجرای تن کیلومتر، ادامه داد: اکنون بین جامعه عمومی و خصوصی بخش حملونقل درخصوص قطعیت اجرای تن کیلومتر اشتراک نظر وجود دارد و در همین راستا تاکنون 6 جلسه هماهنگی برگزارشده است اما از آنجاییکه روزبهروز با چالشهای جدی و پارامترهای هزینهای جدیدی در بازار مواجه میشویم دامنه تحقیقات گسترده و کار زمانبر شده است.
هیئت مدیره انجمن:
فکر کردن بسیار آسان است و عمل کردن بینهایت دشوار. هیـچ چیـز در زندگـی مشکلتر از این نیست که انسان افکار خود را به عرصه عمل بگذارد.